Valjda nema nikoga tko ne bi poznavao čuveni adidasov logo sa trolistom ili tri pruge. Tokom godina je marka postala popularna i cijenjena među kupcima širom svijeta zahvaljujući visokoj kvaliteti proizvoda koje pruža. Pošto slijedi najnovije trendove i ima odličan dizajn, brand je danas lider na svjetskom tržištu. Tvrtka se opredijelila za raznovrsnost i slobodu, a broj njenih vjernih ljubitelja stalno raste.
Brand je osnovan 1924. godine u malom, njemačkom gradiću u Bavarskoj. Možda neki ne znaju da je to obiteljski biznis. Njega su smislili dva brata – ime jednog od njih – Adi Dassler – inspiracija je za unikatni naziv marke – adidas. Na početku je cilj braće Dassler bilo pružati sportašima obuću najbolje moguće kvalitete. Pokretačka sila marke bila su tadašnja zbivanja, kao što je osvajanje zlatne medalje od strane njemačkih reprezentativaca, Line Radke (1928) ili Jessea Owensa (1936), što je jako doprinijelo razvoju tvrtke i poticalo je popularnost marke ne samo među njemačkim, nego i europskim kupcima. U povijesti branda ima i prekretnica. Krajem 40-ih godina 20. stoljeća tvrtku je napustio jedan od braće, Rudolf, koji je odlučio da će od nule pokrenuti konkurentnu marku – Pumu. Ali čak ni taj događaj nije obeshrabrio Adija Dasslera, koji je nastavio borbu za osvajanje tržišta sportske obuće. Brand je privukao pažnju cijeloga sportskog svijeta 1949. godine kada je karakteristična kompozicija sa tri pruge postala adidasov zaštitni znak. Taj je logo već pedesetih godina dvadesetog stoljeća asocirao na visoku kvalitetu proizvoda i dobre rezultate u sportu. I, baš kao danas, svatko je želio imati adidasovu odjeću u svome ormaru. Povijest marke je do te mjere intenzivna i fascinantna da nije moguće sažeti sve adidasove trenutke pobjede. Pa ipak se ne smiju zaboraviti barem prve unikatne kopačke adidas marke, za koje neki vjeruju da su bile neposredni impuls njemačkoj efektnoj pobjedi protiv Mađara te osvajanju svjetskog prvenstva 1954. godine. Dinamični razvoj tvrtke je spektakularno okrunjen 1972. godine kada je trolist postao zaštitni znak adidasa.
Temelj unikatnog karaktera branda je ličnost njegovog osnivača, Adija Dasslera. On je bio poznat u cijeloj Njemačkoj zbog dvije stvari: ljubavi prema sportu i neprekidne potrage za inovativnim rješenjima za svoje proizvode. Ispostavilo se da je znao odlično spojiti ta dva interesa. Većina proizvoda adidas marke napravljena je kao rezultat dugih konzultacija Adija Dasslera sa sportašima sa cijelog svijeta. Zahvaljujući tome je marka projektirala svoje proizvode prije svega s obzirom na potrebe kupaca. Što je jako važno, za brand su sportaši svjetske klase bili isto toliko bitni, koliko i svakodnevni korisnici iz američke srednje klase. Pokazalo se da je spoj ljudskih potreba i inovativne tehnologije garancija uspjeha.
21. stoljeće je za adidas uspješna priča. Dinamični razvoj svjetskog gospodarstva išao je u korist brandu, koji je zahvaljujući godinama teškog i sukcesivnog rada postao miljenik kupaca i popkulturna ikona. Nikoga više ne čudi suradnja sa svjetski poznatim modnim dizajnerima: Stellom McCartney ili Jeremijem Scottom. Kao rezultat ovakve kolaboracije stvoreni su ultramodni, traženi na cijelom svijetu modeli cipela koji se odlično uklapaju u izražajne outfite kao njihov istaknut dodatak. Jedna od adidasovih ikona je model Stan Smith koji je tako nazvan 1971. godine u čast legendarnog tenisača.
U početku je taj model napravljen za upotrebu u teniskom igralištu, ali pokazalo se da su Stan Smithovi pogodni i za svakodnevne izazove. Možda je baš ova svestranost tajna njihovog uspjeha. Jednostavna i moderna linija ovih tenisica te visoka kvaliteta izradbe uzrok su tome da je ovaj model adidasov bestseler već pedeset godina. Drugi kultni model, Superstar, stvoren je 1969. godine kao inovativna, prva niska obuća za košarku. Napredna, kožna zaštita tenisica „shell top“ općeprihvaćena je ne samo među vrhunskim sportašima, već i od strane radoznalih kupaca. 90-ih godina 20. stoljeća Superstari su postali omiljena obuća čuvene hip-hop grupe RUN DMC. Klasična silueta, udobnost i izdržljivost rezultirali su globalnim uspjehom ovog modela.
Odgovor na najnovije trendove su adidas Tubular, koje oduševljavaju jednostavnošću i modernim stilom. Tubular je savršen primjer kako spojiti dugogodišnje nasljeđe branda sa najmodernijom tehnologijom i futurističkim dizajnom. Za ove cipele karakteristični je prošireni, ultralagani poplat koji pruža iznimni komfor korištenja. S druge strane model ZX flux idealno je rješenje za sve koji vole svakodnevno obuvati tenisice za trčanje. Nije čudo jer je ovo mlađe dijete ZX serije (konkretno modela ZX 8000 iz 80-ih godina) čija je svrha da se koriste za trčanje. Odlike ovog modela su prije svega napredna tehnologija u savršenom spoju sa modernom siluetom.
Adidas je pravi stručnjak za kreiranje tenisica koje savršeno pogađaju promjenljiv ukus kupaca. Tako je bilo i sa modelom NMD. On je stvoren kao spoj tri prijašnja modela: Micro Pacer, Boston super i Rising Star. Tradiciji je udahnut novi život što se pokazalo kao odlična ideja jer NMD-ovi su oduševili cijeli svijet mode. Njihova vrlo jednostavna linija savršeno će se uklopiti u svaku stilizaciju. Isto se tiče i modela EQT. Povijest serije Equipment počela je 90-ih godina, ali njezino novo izdanje naprosto izaziva oduševljenje. Futuristički dizajn uz žive boje djeluje silno i dinamično, zbog čega je EQT prvi izbor za originalne, samouvjerene osobe. Savršenu dopunu ovog izbora predstavlja model X_PLR, koji se odlikuje minimalističkom siluetom i skoro trkačkim stilom. Veoma je pogodan za fantastične avanture u urbanoj džungli. Marka adidas je danas najpoznatija i kreira globalne trendove. Brand je lider ne samo na sportskom već i streetwear i lifestyle tržištu. I po svemu sudeći adidas će i dalje imati uspjeh za uspjehom.